Naukowcy twierdzą, że gry video mogą pomóc w leczeniu depresji i chorób psychicznych
– Gry video mogą być używane wtedy, gdy konwencjonalne terapie nie są dostępne ze względu na koszty lub lokalizację, a także jako dodatek do tradycyjnych metod leczenia depresji lub napadów lęku – twierdzą naukowcy z Lero Science Foundation Ireland Centre for Software.
Gry komputerowe – nowy sposób na wspomaganie leczenia depresji
Kierujący zespołem badawczym dr Mark Campbell z Instytutu Badań nad Zdrowiem University of Limeric w Irlandii na łamach czasopisma naukowego "JMIR Serious Games" opublikował artykuł, w którym przekonuje, że komercyjne gry video mogą być skutecznym sposobem na łagodzenie objawów depresji i lęku.
Jego zdaniem taka forma rozrywki może być także szczególnie wskazana w przypadku różnych zaburzeń zdrowia psychicznego i niezależnie od wieku i płci zapewnić wsparcie osobom, które mają ograniczony dostęp do profesjonalnej opieki psychologicznej. Szacuje się, że nawet 14 proc. światowej populacji cierpi na choroby psychiczne, a znaczna część osób z zaburzeniami w ogóle się nie leczy.
Gry video mogą pomóc osobom z problemami psychicznymi – zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19
Powszechnie dostępne gry video mogą według specjalistów przynieść korzyści zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19, kiedy problemy psychiczne wielu ludzi na całym świecie się nasiliły. Choć nie zastąpią profesjonalnej terapii i pomocy wykwalifikowanych ekspertów, to powinno się jednak traktować je jako element wspomagający leczenie, który może przynieść szybką ulgę i poprawić nastrój osobom, które mają problemy z psychiką.
Lepiej jednak nie przesadzać, bo nawet granie w gry wideo może stać się nałogiem. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w 2018 roku wpisała uzależnienie od gier komputerowych na oficjalną listę chorób psychicznych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.